PROCEDURA
PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM „Baśniowa Kraina”
W Błaszkach
Na podstawie:
- Art. 226 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (teks jednolity DZ.U. z 2020r. poz.2000)
Rozdział I
§ 1
Organizacja załatwiania spraw
1. W Przedszkolu Samorządowym „Baśniowa Kraina” wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez Dyrektora lub nauczyciela wyznaczonego przez organ prowadzący do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności.
2. Dyrektor przedszkola przyjmuje skargi i wnioski w dniach i godzinach pracy.
3. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
4. Pracownik przedszkola, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie Dyrektorowi.
5. Dyrektor przedszkola prowadzi rejestr skarg i wniosków.
6. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
7. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego- anonimy.
8. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
1) liczba porządkowa,
2) data wpływu skargi/wniosku,
3) adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
4) informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
5) termin załatwienia skargi/wniosku,
6) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
7) datę załatwienia,
8) krótką informację o sposobie załatwiania sprawy,
9) do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości przedszkola.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
§ 2
1. Kwalifikowanie spraw jako skargi lub wniosku dokonuje Dyrektor.
2. Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji przedszkola, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji przedszkola.
5. Wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji przedszkola.
6. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
7. Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach swoich kompetencji i pełnionego nadzoru pedagogicznego.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg
§3
1. Skargi/wnioski rozpatruje Dyrektor lub nauczyciel wyznaczony przez organ prowadzący do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności
2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
1) oryginał skargi/wniosku/protokół przyjęcia skargi ustnej,
2) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
3) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
4) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
5) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
1) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
2) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
3) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
4. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w gabinecie Dyrektora .
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
§4
1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
2. Skargę/wniosek rozpatruje się:
1) do 14 dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;
2) do 1 miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;
3) do 2 miesięcy, gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana.
3. Do 7 dni należy:
1) zwrócić skargę/wniosek wnoszącemu sprawę ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;
2) przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwym jest organ wymiaru sprawiedliwości;
3) przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów, w tym przedszkola;
4) przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia;
5) zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;
6) udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Załączniki:
Sekretariat przedszkola w miesiącu sierpniu czynny od 01.08 - 04.08 i od 16.08 - 31.08 w godzinach od 8.00 - 13.00.
Kontakt możliwy w tych godzinach pod numerem telefonu 43 829 20 45.
20 września obchodziliśmy Święto Przedszkolaków.
Hucznie i bardzo zwariowane obchody rozpoczęliśmy od zabaw zorganizowanych w poszczególnych salach. Było śmiesznie i kolorowo. Następnie korzystając z pięknej pogody wszyscy wyszliśmy na plac zabaw, gdzie czekało nas wiele atrakcji min. dmuchane zamki oraz banki mydlane.
Radość, śmiech i głośny śpiew towarzyszyły nam przez cały ten dzień.
"Znów minął rok bardzo długi, lecz szczęśliwy i wspaniały
ostatni raz w naszej sali wszystkie dzieci się spotkały..."
Czas leci nieubłaganie i te dzieci, które jeszcze niedawno przekraczały po raz pierwszy progi przedszkola, dziś szykowały się do rozpoczęcia kolejnego etapu w życiu - edukacji szkolnej. 22 czerwiec, był to wyjątkowy dzień dla całej naszej przedszkolnej społeczności. W tym dniu w naszym przedszkolu odbyło się uroczyste pożegnanie naszych Kochanych sześciolatków. Z tej okazji starszaki przygotowały wiersze, śpiewy i tańce. Wszystko pięknie się udało, było trochę śmiechu, trochę łez wzruszenia, jednak wszystkiego z umiarem. Na zakończenie uroczystości Pani dyrektor podziękowała dzieciom, wychowawcom, nauczycielom oraz Radzie Rodziców za cały rok owocnej współpracy oraz złożyła życzenia z okazji zbliżających się wakacji.