Jesteś tutaj: Start
Temat tygodnia „Dbamy o naszą planetę”.
W ramach realizacji podstawy programowej proponuję następujące działania:
· „Czy jestem przyjacielem przyrody?” – odpowiedz na pytanie na podstawie swoich doświadczeń i bajeczki „Franklin i przyjaciele – Franklin i dzień ziemi”. Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi. (https://www.youtube.com/watch?v=jeNa2YANBaw);
· „Ślimak” – wykonaj pracę plastyczną według własnego pomysłu. Doskonalenie umiejętności manualnych.
To moja propozycja:
Obejrzyj filmik jak go wykonać.
(https://www.youtube.com/watch?v=aiEPyocHWCg);
· „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – Abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Na pewno macie na to mnóstwo pomysłów. Powiedzcie o nich swoim rodzicom. (Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! Zakręć wodę, gdy jej nie używasz, na przykład, gdy myjesz zęby! Poproś rodziców, aby wymienili żarówki na energooszczędne! Posadź z rodzicami drzewo, krzew lub inne rośliny! Posadź i pielęgnuj kwiaty na balkonie! Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki! Segreguj śmieci!);
· Posłuchaj i naucz się piosenki „Mam zasady na odpady”. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej. (https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY)
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,
Moi mali ekolodzy,
Mam zasady
Na odpady!
Teraz wam odpowiem na pytanie
Po co komu sortowanie:
Zrób ze śmieci
Nowe rzeczy!
Metal, plastik, papier i szkło,
Nim wyrzucę, segreguję to! 2x Wiedzą o tym dobrze zawodowcy
Wszystkie śmieci, to surowce.
Kto sortuje
Świat ratuje!
Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,
Moi mali ekolodzy,
Mam zasady
Na odpady!Metal, plastik, papier i szkło,
Nim wyrzucę, segreguję to! 2x
· „Pomogę Michałowi segregować śmieci” – wykonaj kartę nr 29. Pomóż Michałowi posegregować śmieci, połącz je liniami z odpowiednimi pojemnikami. Utrwalenie postaw proekologicznych (klasyfikowanie, koordynacja wzrokowo – ruchowa, grafomotoryka);
Pstryk
Grzegorz Kasdepke
– Uważaj, teraz będzie się działo – mruknął Dominik, włączając elektryczny czajnik. Zanim Junior zdążył podkulić ogon, w całym domu błysnęło, huknęło – a potem zapadła ciemność. I cisza. Przestało grać radio, przestały pracować lodówka i pralka, przestał działać komputer, i nawet Junior przestał sapać, choć nie był przecież na prąd. Widać, wszystko to zrobiło na nim spore wrażenie. Pierwsza odezwała się babcia Marysia. – Dominik! – zawołała z dużego pokoju.
– To twoja sprawka?! – Prowadzę wykład – odkrzyknął dyplomatycznie Dominik. – O czym?!
– Głos babci dochodził już z korytarza. – Nie mów, że o elektryczności! – Mogę nie mówić... – mruknął Dominik. – Hau! – dodał mu otuchy Junior. Zza drzwi dobiegł ich szelest, trzask, odgłosy majstrowania przy elektrycznych korkach – i naraz z głośnika radia popłynęła muzyka, a lodówka wzdrygnęła się, jak po przebudzeniu z krótkiej drzemki, i znowu zaczęła pracować. Dominik i Junior zmrużyli oczy. – Przecież tata ci mówił – zasapała babcia, wchodząc do kuchni – żebyś nie włączał tego czajnika, gdy pracuje pralka, tak?! Jutro przyjdą elektrycy i wszystko naprawią! A na razie trzeba uważać! Bo przewody elektryczne w tym mieszkaniu są za słabe, i to dlatego! Chcesz wywołać pożar?! – Hau! – uspokoił ją Junior. Ale babcia Marysia nie była uspokojona; zakazała Dominikowi zabaw w kuchni, przez co dalsza część wykładu musiała odbyć się w łazience.
– Tak, z elektrycznością nie ma żartów – westchnął Dominik. – Na przykład najgłupsze, co można zrobić, to suszyć sobie włosy w wannie. Bo jakby suszarka wpadła do wanny, to... Junior zawył rozpaczliwie, dając do zrozumienia, że wie, co by się stało, gdyby suszarka wpadła do wanny. – Tak samo głupie – kontynuował Dominik – jest wtykanie różnych przedmiotów do dziurek od kontaktu! Albo przecinanie przewodów elektrycznych! Jeżeli zobaczę kiedyś, że to robisz, to koniec, zakaz wychodzenia na spacery! Junior, gdyby było to możliwe, podwinąłby nie tylko ogon, ale i uszy, nos oraz całego siebie. – Niemądrze jest także – ciągnął zadowolony z siebie Dominik – ciągnąć za kabel jakiegoś urządzenia, żeby je wyłączyć, bo łatwo taki kabel przerwać! Ani podłączać zbyt wielu urządzeń do jednego gniazdka! I, i... słuchasz mnie? – Hau... – odszczeknął zrezygnowany Junior. – No tak, może to za dużo jak na jeden raz – zgodził się Dominik. – Najważniejsze jest jedno: nie wolno bawić się elektrycznością! Zrozumiałeś? – Hau! – zapewnił Junior. Po czym podskoczył wysoko, pstryknął nosem wyłącznik światła – i wykład został zakończony.
· Zestaw ćwiczeń ruchowych – poćwicz z Gumi Misiem. Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej. (https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4);
· Jeśli masz ochotę wykonaj strój z odpadów: gazet, folii, rolek po papierze. Wspomaganie rozwoju małej motoryki.
· Zrób porządek w swoim pokoju.
Bardzo Wam dziękuję Czarodzieje i Waszym Rodzicom za sumienne wykonywanie prac w domach. Mogę je podziwiać na przysyłanych do mnie zdjęciach a nawet filmikach. Czekam na kolejne. Wszystkie fotki będą publikowane na stronie internetowej przedszkola.
Pozdrawiam Was cieplutko – wychowawczyni.