20.04.2020 - 24.04.2020r.

Witam ponownie wszystkie dzieci i serdecznie pozdrawiam.
 
Temat tygodnia: Dbamy o naszą planetę.
 
Zapraszam do obejrzenia filmu pt" Skąd się bierze prąd?".Poszerzanie wiedzy na temat elektryczności,
 
Zabawa ruchowa pt. "Prąd z wiatraka".
Dzieci stoją w rozsypce na dywanie, nogi złączone, ręce rozłożone szeroko,wyprostowane w łokciach. Obracają się bardzo powoli, stopa za stopą. Ręce, jak skrzydła wiatraka,powinny być szeroko rozłożone przez cały czas wykonywania ćwiczenia.
 
 " Wiatraczek" - zabawa plastyczna. Rozwijanie umiejętności manualnych rąk.
 
Zachęcam do posłuchania opowiadania pt. "Pstryk". Utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w domu,doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu.
 
"Pstryk"  Grzegorz  Kasdepke - wymień sposoby wykorzystania prądu na podstawie własnych doświadczeń i opowiadania, wymień zasady korzystania z urządzeń elektrycznych. Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych;
 
Na elektryczne urządzenia lepiej uważać...
- Uważaj, teraz będzie się działo –mruknął Dominik, włączając elektryczny czajnik. Zanim
Junior zdążył podkulić ogon, w całym domu błysnęło, huknęło –a potem zapadła ciemność.
I cisza. Przestało grać radio, przestały pracować lodówka i pralka, przestał działać komputer
i nawet Junior przestał sapać, choć nie był przecież na prąd. Widać, wszystko to zrobiło na nim
spore wrażenie. Pierwsza odezwała się babcia Marysia.
- Dominik! - zawołała z dużego pokoju. - To twoja sprawka?!
- Prowadzę wykład –odkrzyknął dyplomatycznie Dominik.
- O czym?! - Głos babci dochodził już z korytarza. - Nie mów, że o elektryczności!
- Mogę nie mówić... - mruknął Dominik.
- Hau! - dodał mu otuchy Junior.
Zza drzwi dobiegł ich szelest, trzask, odgłosy majstrowania przy elektrycznych korkach -
i naraz z głośnika radia popłynęła muzyka, a lodówka wzdrygnęła się, jak po przebudzeniu
z krótkiej drzemki, i znowu zaczęła pracować. Dominik i Junior zmrużyli oczy.
- Przecież tata ci mówił –zasapała babcia, wchodząc do kuchni –żebyś nie włączał tego czaj-
nika, gdy pracuje pralka, tak?! Jutro przyjdą elektrycy i wszystko naprawią! A na razie trzeba uwa-
żać! Bo przewody elektryczne w tym mieszkaniu są za słabe, i to dlatego! Chcesz wywołać pożar?!
- Hau! –uspokoił ją Junior.
Ale babcia Marysia nie była uspokojona i zakazała Dominikowi zabaw w kuchni, przez co
dalsza część wykładu musiała odbyć się w łazience.
- Tak, z elektrycznością nie ma żartów –westchnął Dominik.
- Na przykład najgłupsze, co można zrobić, to suszyć sobie włosy w wannie. Bo jakby suszarka wpa-
dła do wanny, to...
Junior zawył rozpaczliwie, dając do zrozumienia, że wie, co by się stało, gdyby suszarka wpa-
dła do wanny.
- Tak samo niemądre...–kontynuował Dominik –jest wtykanie różnych przedmiotów do dziurek od kontaktu! Albo przecinanie przewodów elektrycznych! Jeżeli zobaczę kiedyś, że to robisz, to koniec, zakaz wychodzenia na spacery! Junior, gdyby było to możliwe, podwinąłby nie tylko ogon, ale i uszy,nos oraz całego siebie. –Niemądrze jest także –ciągnął zadowolony z siebie Dominik –ciągnąć za kabel jakiegoś urządzenia, żeby je wyłączyć, bo łatwo taki kabel przerwać! Ani podłączać zbyt wielu urządzeń do jednego gniazdka! I, i... słuchasz mnie? –Hau... –odszczeknął zrezygnowany Junior. –No tak, może to za dużo jak na jeden raz –zgodził się Dominik. –Najważniejsze jest jedno: nie wolno bawić się elektrycznością! Zrozumiałeś? –Hau! –zapewnił Junior. Po czym podskoczył wysoko, pstryknął nosem wyłącznik światła –i wykład został zakończony. O elektryczności można mówić jeszcze długo. Czas, start!
 
Odpowiedzcie na pytania : jak nazywali się bohaterowie opowiadania?, kim byli?, dlaczego po włączeniu czajnika zgasło światło w całym mieszkaniu?, jak myślicie,czy dzieci mogą samodzielnie posługiwać się urządzeniami elektrycznymi?, jakie ważne informacje dotyczące bezpiecznego postępowania z urządzeniami elektrycznymi chłopiec przekazał Juniorowi?.
 
Kolorowanka " Urządzenia elektryczne". Doskonalenie umiejętności manualnych.
 
Zabawy ruchowe.Rozwijanie sprawności fizycznej,ćwiczenie reakcji na sygnał dźwiękowy,ćwiczenie koordynacji ruchowej.
1." Witamy się" - powitanie w parach, każde dziecko z każdym: dłońmi, ramionami, kolanami, pośladkami, noskami, brzuchem.
2. " Poranek na wsi" - leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na dźwięk klaśnięcia w dłonie rozprostowanie rąk i uniesienie ich wraz ze złączonymi nogami nad podłogę.
3. "Koty się budzą" - klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa" wpychamy" mocno w podłogę,aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowę podnosimy. Na hasło " koci grzbiet" górny odcinek kręgosłupa "wypychamy" w górę, głowę chowamy między ramionami.
4. "Koniki" - bieg po dywanie, uderzanie piętami o pośladki.
5. " Sadzimy w polu" - pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Ćwiczenie powtarzamy 4x.
6." Zwierzęta piją wodę" - skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku położonej na dywanie poduszki, tak aby dotknąć czołem podłogi, dywanu.
7. " Zwierzęta do stodoły" - dziecko naśladuje chód wybranego przez siebie zwierzątka wiejskiego      z podwórka np.( krowa - dziecko czworakuje, królik - skacze obunóż, kaczki - maszeruje na ugiętych nogach).Na klaśnięcie w dłonie dziecko siada w siadzie skrzyżnym w wyznaczonym miejscu. Na inny dźwięk dziecko spaceruje dalej.Powtarzamy 4x.
 
Posłuchaj wiersza pt" Chora rzeka" Joanny Papuzińskiej.
 
" Chora rzeka"
Śniła się kotkowi rzeka,wielka rzeka, pełna mleka...
Tutaj płynie biała rzeka, ale to jest chora rzeka.
Jak tu pusto!?Drzewo uschło...
Cicho tak - ani ptak,ani ważka,ani komar,ani bąk,
ani gad, ani płaz,ani ślimak,ani żadna wodna roślina,
ani leszcz,ani płoć,ani pstrąg, nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis:" Zakaz kąpieli".
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka, nie rzeka, tylko czeka, czeka,czeka...
 
Propozycja dwóch prac plastycznych.
 
" Podwodny świat" - rozwijanie fantazji i wyobraźni, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,poszerzanie wiedzy o twórczych sposobach wykorzystania odpadów.
Praca plastyczna z odpadów tj:kartka blok techniczny niebieski, rolki po papierze toaletowym, nakrętki, folia, sreberka po słodyczach,klej,taśma klejąca, nożyczki. itp.
Praca ma przedstawiać  zdrową rzekę, ocean z rybkami i roślinkami.
 
" Ekoludek" - praca plastyczno-techniczna wg własnego pomysłu.Materiały potrzebne do wykonania pracy: ( różne surowce wtórne: pudełka, plastikowe butelki,pokrywki,rolki po papierze toaletowym,gazety, nakrętki, płyty Cd,klej nożyczki, taśma klejąca. Wykonajcie postać ekoludka. Dorysujcie mu elementy twarzy.
Pochwalcie się swoją pracą i prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.', event)">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, czekam z niecierpliwością.
 
Jeśli macie ochotę  powtórzcie piosenkę dla utrwalenia z tamtego tygodnia pt" Stary Donald farmę miał".
 
Czekam na wasze prace.Wszystkie fotografie będą opublikowane na stronie internetowej przedszkola.Życzę miłego tygodnia!

Sponsor

bank spoldzielczy1