Jesteś tutaj: Start Archiwum aktualności #zostań w domu# Grupa V „Słoneczka” wych. I.Polowczyk 27.04.2020 - 30.04.2020r.
Drodzy Rodzice i kochane Dzieci!
Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu.
Przypominam naszą zasadę:
ROBIMY WSZYSTKO NA TYLE ILE DAJEMY RADĘ,
NA ILE PAŃSTWA CZAS POZWALA
Jeśli ktoś będzie miał ochotę podzielić się lub pochwalić swoimi pomysłami, można to robić za pomocą e-maila (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) wiadomości sms lub aplikacji Messenger.
Dzięki temu będziemy mogli pozostać w kontakcie.
Piszcie do mnie i wysyłajcie zdjęcia z waszymi różnymi,
ciekawymi aktywnościami.
Pozdrawiam Was cieplutko i mam nadzieję,
że już niedługo spotkamy się w przedszkolu.
Temat tygodnia „Tajemnice książek”.
Karta Pracy cz. 5,6,7,9,10
Książka ,,Kropki, kreski i litery” – karta z literą F
W ramach realizacji podstawy programowej proponuję następujące działania:
- zestaw ćwiczeń ruchowych – rozwijanie sprawności fizycznej, reakcja na sygnał, ćwiczenie koordynacji ruchowej (do zajęć potrzebny będzie sznurek lub wstążka ok.50cm)
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem - pamiętajmy i przypominajmy dzieciom o konieczności mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
- „Gdzie jest F?”- doskonalenie umiejętności analizy głosek w słowach, ćwiczenie umiejętności przeliczania głosek w słowach, rozwijanie umiejętności zaznaczania głoski f symbolem
- zabawy z literą F, f – ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie sprawności językowej, doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznej, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, ćwiczenie umiejętności czytania prostych wyrazów,
· Poznajemy literę F,f na podstawie wyrazu fotel , prezentacja litery KP.cz 4 str.5 (litera drukowana i pisana) ,
· Podziel wyraz fotel na sylaby, a następnie na głoski, spółgłoski i samogłoski. Jaką głoskę słyszysz na początku tego wyrazu?
· Wymień przedmioty, postacie, zjawiska, których nazwy zaczynają się głoska f, są w środku lub na końcu.
· Narysuj przedmioty, postacie, zjawiska w których ukryła się litera F,f
· Jeśli masz ochotę możesz ułożyć ze sznurka, wstążki, wykleić z plasteliny poznaną literkę.
· Narysuj w powietrzu palcem literę ,palcem po stole, po śladzie, po śladzie w liniaturze i bez śladu (każdy dostosowuje do możliwości swojego dziecka).
· Poćwicz pisanie litery F,f wykorzystując książkę ,,Kropki, kreski i litery” albo inną książeczkę z ćwiczeniami tego typu. Pamiętaj o schemacie pisania literek czyli zgodnie ze strzałeczkami – tak , jak pisaliśmy literki na tablicy.
flet, fala, foka, fotel, fotograf, wafelek, Franek, telefon, lufa, elf
Tekst
Ta opowiada o foce Fince.
Na rysunku foka fika obok fontanny.
Na drugim rysunku foka bryka obok fotela.
Zabawna ta foka.
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4 str. 5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków
KPcz.4 str.5b – pisanie litery po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu
Książka ,,Kropki, kreski i litery” – litera F, f
- ,,Ulubiona książka” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się, poszerzanie słownictwa , doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
- „Bajkowy bohater” – rozwiązywanie zagadek, rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek
Była królewną, w lesie mieszkała.
I krasnoludkom pomagała. (Śnieżka)
Kot to niezwykły, kot bajkowy.
Na głowie kapelusz,
na plecach płaszcz nowy.
No i buty, długie czerwone,
z wielką dumą noszone. (Kot w butach)
Miód to jego przysmak,
z nim się nie rozstaje.
Dla Prosiaczka i Królika,
też go czasem daje. (Kubuś Puchatek)
Mała dziewczynka
w czerwonej czapeczce
i wilk z długimi uszami.
To bajka, którą od dawna znamy. (Czerwony Kapturek)
- ,,Moja ulubiona postać z bajki ” – rozwijanie sprawności manualnej.
Wykonanie pracy plastycznej według własnego pomysłu z użyciem wybranych i dostępnych przez siebie materiałów plastycznych.
-,, Witajcie w naszej bajce – Akademia pana Kleksa” – rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności rytmicznego poruszania się w takt muzyki,
https://www.youtube.com/watch?v=ayIf2itL6e0
- ,,Jak powstaje papier ” – doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji, poszerzanie słownika o pojęcia związane z produkcją papieru, rozwijanie sprawności manualnej
W tym filmie zobaczycie w jaki sposób zrobić papier czerpany, który można wykorzystać jako papier listowy, ozdobny. Zapraszam do oglądania .
https://www.youtube.com/watch?v=Sr_0Au-_nS4 - Jak powstaje papier?
https://www.youtube.com/watch?v=G9s55ZwT_pM - Masa z papieru...
- ,,Tworzymy własny papier” – ćwiczenie umiejętności korzystania z instrukcji zaprezentowanej w filmie, rozwijanie sprawności badawczych, ćwiczenie sprawności manualnej
Być może kogoś zainspirował któryś z filmów. Zapraszam do własnego tworzenia. Jeśli ktoś będzie miał ochotę podzielić się lub pochwalić swoją pracą można to robić za pomocą e-maila (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) wiadomości sms lub aplikacji Messenger.
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4 str. 10a- kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie litery F, f , pisanie wyrazów po śladzie
- Jak powstaje książka?” – doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, oglądania i wypowiadania się na temat oglądanego filmu, ćwiczenie sprawności językowej
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8 – Jak powstaje książka
https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI - Historia książki
- ,,Polisensoryczna książeczka” - przestrzenna praca plastyczna – doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania emocji, rozwijanie sprawności manualnej,
Z niecierpliwością czekam na Wasze prace (zdjęcia lub filmiki), a gotowe prace oczywiście pooglądamy już osobiście w przedszkolu.
Życzę przyjemnej zabawy!!!
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4 str. 6a- umieszczanie nalepek w brakujących miejscach, czytanie wyrazów
KPcz.4 str. 6b - uzupełnianie nalepkami ilustracji regału z książkami.
KPcz.4 str.10b- kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą, kolorowanie według wzoru
- "Wielki skarb"- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na temat jego treści.
Posłuchaj wiersza i postaraj się zapamiętać, o czym zdaniem autorki wiersza opowiadają książki.
"Wielki skarb"
B. St. Kossuth
Mam przyjaciela- wielki skarb,
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie...
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebywać cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój-
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej, własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń-
czym?- Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me-
najlepsi przyjaciele.
Rozmowa na temat wiersza:
· Czym opowiadają książki?
· Jakie informacje można znaleźć w swoich ulubionych książkach?
· Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”?
- ,,Czy to biblioteka?” – doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się,
https://www.youtube.com/watch?v=VkFhIN2xMbk
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4 str. 7a – przeliczanie książek, uzupełnianie zbiorów, zapisywanie i rozwiązywanie działań.
KPcz.4 str. 7b – rysowanie wzorów po śladzie i samodzielnie, odczytywanie rebusów, umieszczanie nalepek
KPcz.4 str. 8a – przeliczanie i rysowanie monet i banknotów
- „Zagadki- rymowanki” - wdrażanie do uważnego słuchania zagadek, rozwijanie twórczego myślenia podczas poszukiwania rymu w zagadce.
Za chwilę przeczytam kilka zagadek. Odpowiedź na nie powinna rymować się z zagadką. Wszystkie zagadki dotyczą bajek i legend, które znacie.
· W Krakowie mieszka wawelski smok,
Co zieje ogniem przez cały …. (rok).
· Krasnoludek jest malutki,
Tak jak wszystkie…..(krasnoludki).
· Kto z krasnalami w tym domku mieszka?
To jest na pewno Królewna… (Śnieżka).
· Kto był dobry dla Kopciuszka?
Chrzestna matka, czyli… (wróżka).
· Czerwony Kapturek do babci wędrował,
Lecz wilk się zaczaił, za drzewem się …(schował).
· Groźna Baba Jaga domek ma z piernika.
Kto ją spotka w lesie, niechaj prędko . ..(zmyka).
· Gdy kot buty dostał,
Janek księciem.. .(został).
· Rzecz to znana, całkiem pewna,
Że Pinokio powstał z ...(drewna).
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4 str. 8b - czytanie zdań wyrazowo – obrazkowych, pisanie wyrazów po śladzie
KPcz.4 str. 9a – umieszczanie nalepek z literami, odczytywanie hasła,
KPcz.4 str. 9b – kreślenie drogi w labiryncie, przeliczanie książek, porównywanie liczb
Po ciężkiej pracy proponuję trochę zabawy i ruchu przy ulubionej piosence, a pamiętasz jaka to piosenka?
Proponuję Waszą ulubioną piosenkę, życzę udanej zabawy!!!
https://www.youtube.com/watch?v=D0UAt864EJU –
Dziękuję dzieciom za wykonanie pięknych prac plastycznych, oraz rodzicom za pomoc oraz przesłanie ich. Kolejne prace plastyczne zgodne z tematyką tygodnia będą również mile widziane i ukażą się w naszej galerii na stronie przedszkola.