20.04.2020 - 24.04.2020r.

Temat tygodnia: Dbamy o naszą planetę.

-  Czy jestem przyjacielem przyrody ? -bajka pt.: „Franklin i Dzień Ziemi”.

https://www.youtube.com/watch?v=jeNa2YANBaw&t=25s

   -Spacer Żuka - opowieść ruchowa. Doskonalenie umiejętności wchodzenia

w role, rozwijanie wyobraźni u dzieci. Dorosły czyta opowiadanie, dziecko wykonuje ruchy zgodnie z jego treścią.

 Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dziecko maszeruje po pokoju) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymuje się i patrzy do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dziecko przemieszcza się po pokoju, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dziecko kładzie się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dzieckowykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dziecko przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dziecko idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija w kulkę).

Drzewo – karta pracy nr 27. Dokończenie rysunku, odciśnięcie na kartce dłoni pomalowanej farbą, aby powstała korona drzewa, narysowanie czego drzewo potrzebuje do życia – słońce, deszcz. Rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności.

– „Świat w naszych rękach” - nauka piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu, pamięci słuchowej i wyobraźni muzycznej. Kształtowanie świadomości ekologicznej.

 https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

– „Pomogę Michałowi wyrzucać śmieci” – karta pracy nr 29. Utrwalenie postaw proekologicznych, klasyfikowanie, kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.

–  Grzechotka – wykonanie eko- instrumentu.

https://www.youtube.com/watch?v=j8AcriiK5n0&list=TLPQMTcwNDIwMjBa8l0rfLg4Fg&index=7

– „Pstryk” - opowiadanie G. Kasdepke. Poznanie sposobów wykorzystania prądu. Wykonanie karty pracy nr 28. Rozwijanie percepcji wzrokowej 

i słuchowej, ćwiczenie pamięci, przeliczanie.

„Pstryk”  Grzegorz Kasdepke

–Uważaj, teraz będzie się działo –mruknął Dominik, włączając elektryczny czajnik. Zanim Junior zdążył podkulić ogon, w całym domu błysnęło, huknęło –a potem zapadła ciemność. I cisza. Przestało grać radio, przestały pracować lodówka ipralka, przestał działać komputer, i nawet Junior przestał sapać, choć nie był przecież na prąd. Widać, wszystko to zrobiło na nim spore wrażenie. Pierwsza odezwała się babcia Marysia. –Dominik! –zawołała z dużego pokoju. –To twoja sprawka?! –Prowadzę wykład –odkrzyknął dyplomatycznie Dominik. –O czym?! –Głos babci dochodził już z korytarza. –Nie mów, że o elektryczności! –Mogę nie mówić... –mruknął Dominik. –Hau! –dodał mu otuchy Junior. Zza drzwi dobiegł ich szelest, trzask, odgłosy majstrowania przy elektrycznych korkach –i naraz z głośnika radia popłynęła muzyka, a lodówka wzdrygnęła się, jak po przebudzeniu z krótkiej drzemki, i znowu zaczęła pracować. Dominik i Junior zmrużyli oczy. –Przecież tata ci mówił –zasapała babcia, wchodząc do kuchni –żebyś nie włączał tego czajnika, gdy pracuje pralka, tak?! Jutro przyjdą elektrycy i wszystko naprawią! A na razie trzeba uważać! Bo przewody elektryczne w tym mieszkaniu są za słabe, i to dlatego! Chcesz wywołać pożar?! –Hau! –uspokoił ją Junior. Ale babcia Marysia nie była uspokojona izakazała Dominikowi zabaw w kuchni, przez co dalsza część wykładu musiała odbyć się w łazience. –Tak, z elektrycznością nie ma żartów –westchnął Dominik. –Na przykład najgłupsze, co można zrobić, to suszyć sobie włosy w wannie. Bo jakby suszarka wpadła do wanny, to... Junior zawył rozpaczliwie, dając do zrozumienia, że wie, co by się stało, gdyby suszarka wpadła do wanny. –Tak samo niemądre...–kontynuował Dominik –jest wtykanie różnych przedmiotów do dziurek od kontaktu! Albo przecinanie przewodów elektrycznych! Jeżeli zobaczę kiedyś, że to robisz, to koniec, zakaz wychodzenia na spacery! Junior, gdyby było to możliwe, podwinąłby nie tylko ogon, ale i uszy,nos oraz całego siebie. –Niemądrze jest także –ciągnął zadowolony z siebie Dominik –ciągnąć za kabel jakiegoś urządzenia, żeby je wyłączyć, bo łatwo taki kabel przerwać! Ani podłączać zbyt wielu urządzeń do jednego gniazdka! I, i... słuchasz mnie? –Hau... –odszczeknął zrezygnowany Junior. –No tak, może to za dużo jak na jeden raz –zgodził się Dominik. –Najważniejsze jest jedno: nie wolno bawić się elektrycznością! Zrozumiałeś? –Hau! –zapewnił Junior. Po czym podskoczył wysoko, pstryknął nosem wyłącznik światła –i wykład został zakończony.

  

  - Praca plastyczna do wyboru :

Wiosenne kwiaty – tworzenie kwiatów poprzez odbijanie jednorazowego widelca maczanego w farbie, domalowanie łodyg i liści.

image004

Bocian – wycinanie, kolorowanie i sklejanie elementów.

 

 image003

 

– Co to jest ? - zabawa w parach, rysowanie sobie nawzajem różnych przedmiotów i zgadywanie co to jest(np. piłka, serce, kwiatek, dom, słońce...).

– Zabawa w skojarzenia. Wymyślanie przez dziecko jak najwięcej wyrazów kojarzących się ze słowem przyroda i zapisywanie ich przez dorosłego na narysowanym liściu lub kwiatku.

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej pracy. Proszę o przysyłanie kolejnych zdjęć.

Sponsor

bank spoldzielczy1